Unde își găsește locul tehnologia bazată pe locație?

Asta-i întrebarea. Unul dintre răspunsuri este: în campaniile de publicitate. Trecând prin alambic (da, alambichez) ca Vodă prin lobodă, enumăr câteva metode și mijloace ale facerii de reclame ori publicitate, cum ar fi: location-based advertising, geofencing, video mapping, near field communication și muuulte altele asemenea.

Puțini sunt cei care deslușesc sensul acestor tehnologii (încă neîntrebuințate de noi), iar și mai puțini (aproape spre deloc) sunt aceia care să le folosească (mai ales, nu împotriva lor). Așadar, exemplele (pozitive) care urmează nu sunt românești. Nu e nimic rău în asta, credeți-mă. Dimpotrivă.

„Location-based promo” este o unealtă pe care Coca-Cola a manevrat-o fără cusur. Prin 2011, dacă bine amintirile mă năpădesc, băieții și fetele acizi au răspândit către tineret (mândria băutuilor carbogazoase) încurajarea de a finaliza felurite asmuțiri (provocări ce aveau loc doar în anumite locuri ale unui oraș). Miza consta în puncte (de suspensie) care erau apoi convertite în premii (reduceri, vouchere etc.). Totul consista în check-in-uri (în mall-uri, parcuri, benzinării, la concerte) și poze (în băile mall-urilor, pe băncile parcurilor, la pompele de alimentare a bolizilor în benzinării și în baia de mulțime a concertelor). Atât!

location based promo coca cola

Trei crai de la răsărit, prin 2010, și anume O2 Media, Starbucks și L’Oreal, au pus mână de la mână și, făcând mai multe mâini, au oferit reduceri clienților în funcție de…zona din țară în care se aflau. Location-based strikes again! Interesații (știu, sună urât, dar ghici ce, chiar e urât să fii interesat) puteau să-și revendice dimunarea (prețurilor) la orice magazin…apropiat zonei în care se aflau.

location based promo starbucks l'oreal 02 media

Scotiabank, în încercarea (și reușita) de a promova un card de debit, a făcut (ab)uz de near field communication prin amplasarea de postere îmbietoare la acțiune: scanează cipul, câștigă nu unul, ci două bilete la film și ești al nostru (recunosc, ultima parte nu era scrisă…decât subliminal).

Cam asta a fost despre ce, dar mai ales unde. Aici!
Deși ei n-o să afle niciodată, le mulțumesc celor de la Mashable pentru sursele de inspirație: campania Coca-Cola, promoția O2 Media, Starbucks și L’Oreal și acțiunea Scotiabank.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s