DeMers – propunerea a patra: locuri de pescuit

În cazul în care sau presupunând, prin absurd, că a rămas cineva în oraș (maximum 20 de persoane pe care le-am întâlnit pe drumul dinspre casă spre serviciu azi-dimineață) iacătă încă un DeMers, repetăm, în situația în care n-ați plecat deja.

Ca să nu existe neînțelegeri, pescuit în sensul de a prinde pește ori alte „animăluri” acvatice (comestibile), nu a agăța.

Vorbim/scriem despre lacuri, deci. Păi, ar fi cele de la Gilău, Tarnița, Beliș, Drăgan (pentru păstrăv și clean…și pentru care ar trebui să aveți barcă). Un lac doldora de știucă e cel de la Săcălaia, unde cei de acolo au și bărci și o rezervație de stuf. Pe râuri e mai greu, dar nu imposibil, putând să mergeți în Dej pe Someșul Mare, pe Arieș spre Turda, pe Mureș spre, logic, Mureș, pe Criș spre Oradea. Am fi scris și despre Someșul din Cluj, însă niște cunoscători în d-ale pescuitului au afirmat că: „Someșul din Cluj e nasol.” Bălți de crap sunt la Ciurila și Mărtinești.

Acum că le-am enumerat în mare, suntem pregătiți să le luăm în mic. Pare-se că în lacul Gilău o să aveți succes la clean și biban (mai mare la cel din urmă). Cică ar fi posibil să prindeți și crapi în mini-golful de lângă motelul Crapi (!), însă unii zic că nu li s-a întâmplat niciodată, iar alții că da (nu lor, ci altora, așadar „din auzite”).

La Tarnița o să vă placă atât cât vă plac și locurile aglomerate, deci mult, puțin sau deloc. Momelile care cică nu dau greș sunt viermii, râmele, lipitorile și pufuleții (îmbrăcați în ciocolată…glumim). Prada poate fi constituită de cleni, mrene (chiar, uite un cuvânt care-ncepe cu literele „mr”, ceea ce nu mi-a venit niciodată-n cap când am jucat „Fazan”) și știuci. Cineva pretinde că a prins și scobari (un pește de apă dulce „pițiponc”, căci are botul proeminent, verde-cenușiu), dar alții zic că nu e decât o poveste pescărească.

La Beliș ar fi păstrăvi, lipani, coregoni, bibani și alte specii. Scriu (deci scriu, nu scriem, căci acum dau din casă) „ar fi” fiindcă acum vreo două săptămâni, când am purces la Beliș, am stat cam o oră pe marginea băltoacei și n-am prins decât…o viețuitoare aproape minusculă care se numește (puțintică răbdare, să sun, să aflu) roșioară (pește cu corpul turtit lateral și acoperit cu solzi mari, cu ochii și cu înotătoarele roșietice). Nu e de mirare că peștii nu și-au făcut simțită prezența, căci probabil au simțit „dușmanii” („dușmanii” despre care era muzica, pardon, zgomotul, al cărei volum era dat la maximum de prietenii din apropierea, din preaapropierea, noastră).

De pe malurile învolburatului Drăgan poți să prinzi păstrăvi aurii (da, un fel de peștișori aurii cărora puteți încerca să le sugerați împlinirea a trei dorințe). Înțeles-am că în restaurantele noastre mioritice (deși nu vorbim de carne de oaie, Miorița, etc.), specia asta de pește ar fi un soi de coco-fâs. Cei care au încercat să pescuiască acolo susțin că n-au reușit să momească decât păstrăvi argintii, știți voi (mai bine decât mine), acel păstrăv cu spinarea cenușie și punctată. Ghinion, tre’ să mai aștepte doleanțele voastre.

Vream să mai scriu și despre celelalte locuri, dar când mi-am ridicat ochii din tastatura, am văzut că am scris deja o pagină și știu eu că ce e prea mult strică. Așa că termin.
P.S.: Probabil v-ați prins că-s fată ș-atunci vă întrebați cu ce drept vă recomand eu vouă, în special masculilor, locuri de pescuit? Nu se cade. Ce pot să vă răspund? Că eu-s genul ăla de fată, de fapt, femeie, care uitați-vă ce invitație și-a încropit pentru nuntă (nu mă dau mare, doar vreau să-mi capăt dreptul de a scrie despre pescuit):

invitatie nunta pescuit

Asta de sus îi aia online, iar asta de jos îi aia offline:

invitatie nunta tema pescuit

Atât!

Le mulțumim băieților (știu că pe unul îl cheamă Mihai) care ne-au ajutat în DeMersul ăsta. Mulțumim, băieți!

Dacă aveți nevoie de îndrumători, n-am găsit candidați mai buni decât harta munților Gilău și Muntele Mare și harta județului Cluj. A, și www.hartapescar.ro.

 

Lasă un răspuns

