Lecție predată de elevi

Niște elevi, mai exact ai liceului János Zsigmond din Cluj-Napoca, își iau țara în cap și bicicletele în(tre) picioare și întreprind o expediție care nu este nici prima, nici ultima (de dorit). Este cea de-a IX-a călătorie lungă, cele precedente având destinații precum Delta Dunării, Porțile de Fier, Transalpina, Ghimeși, zona Maramureșului istoric, Transcarpatia (zona de sud-vest a Ucrainei). De astă dată, locul către care se îndreaptă tinerii este Transfăgărășanul.

Uitându-mă pe traseul făcut de colega mea cartograf, am băgat de seamă că în majoritatea nopților (ce bănuiesc că vor fi albe) vor staționa în corturi în aer liber (ori în aer ocupat, adică înăuntru, în caz de…nasoale). „Pe urmele vestigiilor trecutului”, așa cum au numit expediția din vara în curs, junii trăiesc prezentul și, astfel, poate fără să mediteze prea mult ori chiar deloc la asta, își toarnă temelia viitorului…o temelie beton! Activitatea principală este cea de, evident, explorare a satelor săsești, scopul fiind acela de a cunoaște moștenirea culturală. În acest sens, una dintre staționări este în Viscri. Dacă nu știți despre Viscri, să știți (nu mă apuc acum și aici să povestesc, căci ar fi ca titlul melodiei celor de la B.U.G. Mafia, o „poveste fără sfârșit”).

harta expeditie ciclistica fata

AvenTURA poate fi cuantificată în număr de zile, 13 (de pe 28 iulie până pe 9 august) – asta dacă, în blonzimea mea, n-am calculat greșit – număr de kilometri, 806 și număr de trăiri și simțiri care este (citându-l pe Marean) fără număr (citându-i pe cei asemeni lui).

harta expeditie ciclistica verso

Nu o să le urez exploratorilor drum bun, căci știu că o să aibă drum bun, doar e făcut de Micro Mapper (mă rog, traseul, nu drumul, cu toate că pe biroul meu ședea un calendar personalizat cu logo-ul Micro Mapper, având sloganul: „Ori găsim un drum, ori facem unul!”). Copii…să faceți copii ale voastre și alți copii să copieze ceea ce faceți voi. Big up!

Lasă un răspuns

