Bunul mers al MicroMapper eicheiei (a.k.a.) regulament intern

rules rock
De ce regulament? Deoarece o(rice) întreprindere trebuie să aibă reguli care să reglementeze activitățile interne. De ce bunul mers? Deoarece MicroMapper nu este o sau orice firmă („a firm”), ci este firma („the firm”) și în loc de reguli are idei (fiindcă angajații săi sunt oameni, nu roboți). A, și pentru că poate.🙂

1. Mai bine mai repede decât mai bine!
Timpul petrecut gândindu-te dacă e bine sau nu, e timp pierdut. Mai degrabă să fie prea devreme decât prea târziu.

2. Mai bine să-ți ceri scuze decât să-ți ceri permisiunea!
Dacă vrei să faci ceva, fă-o sau „just do it”, cum ar zice-o Nike.

3. Mai bine să iei o decizie greșită decât să nu iei nici o decizie!
Chiar şi o decizie greșită, dacă e luată din motive corecte, poate fi o decizie bună.

4. Prezența la ședințe („întâlniri”, „comunicări”, „învățări”) nu este obligatorie!
Absența, la fel, nu trebuie motivată…decât ție însuți.

5. Cerințele și dorințele (transmise prin e-mail) care se adresează mai multor persoane se distribuie tuturor („reply all”), pe sistemul unul către toți și toți către unu.
Astfel, cineva își atribuie o sarcină și o duce până la capăt, specificând și data limită (de preferat, nu 9 luni🙂 ).

6. Trimiterea unei cerințe sau dorințe să includă și un termen limită.
Ar fi de preferat ca respectivul deadline să fie și respectat.

7. Dacă cineva nu vrea să facă ceva, atunci să nu facă acel ceva.
Lucrurile se fac numai din și cu plăcere, nu din obligație sau cu forța.

8. E bine să întrebi șeful, dar e mai bine să-ți răspunzi singur.
Șeful este, conform organigramei, un soi de slugă a angajatului, în sensul că îi servește interesele acestuia ca muncitor eficient și productiv în firmă. Dacă angajatul vrea să-l întrebe pe șef ceva, orice, iar acesta nu are timp, are întâlniri ori este pe drumuri, atunci să acționeze, nu să aștepte până…ideea lui este pusă în practică de altcineva (eventual, de cineva străin de MicroMapper). Dacă (de fapt, sigur) ești în firmă și ai în tine valorile și viziunea, atunci fă bine și pune-ți concepțiile, părerile și reflecțiile în aplicare! N-ai cum să dai greș. Poate doar să o gafezi. Dar vom râde cu gura până la urechi când ne vom aminti în timp.

9. Angajații vin când vor la serviciu și pleacă…atunci când termină.
Realitatea demonstrează pe viu, adică pe fețele oamenilor, că unii pur și simplu, oricât s-ar strădui, nu funcționează la capacitate maximă dimineața. Așadar, un șef care conștientizează acest lucru și faptul că n-ai cum (nu că nu vrei) să dai randament când nu ești în stare de activitate, cum este al nostru, nu îți impune o oră la care să vii la birou. Vii când ești treaz (și la propriu și la figurat). Superb și minunat, nu-i așa?

10. Fă (nu, nu e un apelativ, acel apelativ, ci e un îndemn) mai repede acum și mai bine mai târziu. Adică? Acționează și reacționează (și în sensul de a lua atitudine, dar și de a acționa iar). Făurește și nu șovăi. Întreprinde o acțiune, cugetă, meditează, gândește profund și apoi, în funcție de revelația pe care o ai, îmbunătățește-o! Dacă funcționează, n-o repara, zic unii. Dacă merge, poți face să fugă, zicem noi.

Să nu creadă cineva că acest regulament intern nu este decât o altă serie plictisitoare de norme și reglementări sortite să condiționeze și să îngrădească flexibilitatea și creativitatea. Dimpotrivă, este un instrument strașnic de dumerire, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, în beneficiul ambelor părți.

Celor care se și ne întreabă care sunt durata și scopul „vizitei”, le răspundem că timpul poate fi măsurat în numărul de legi nu ale lui Murphy, ci ale firmei MicroMapper, iar obiectivul este să acopere acele fragmente lăsate libere de non-comunicare ori de actul ratat al comunicării și să stabilească soluții și rezolvări ale unor situații altfel potențial conflictuale. Mai bine să fie clar decât să fie neclar. Cu cât este mai clar, cu atât este mai benefic. Mai bine să fie benefic decât să fie nebenefic. Da ori ba?

P.S.: „Masa se șterge după ce se mănâncă, se pune cafea, ceai, etc.” și completarea „Masa se șterge singură?😮 după ce se mănâncă, se pune cafea, ceai, etc.” este o altă regulă, la început nescrisă, pe care am citit-o pe peretele bucătăriei MicroMapper înainte de interviu. Încurajator! Nu sunt ironică, drept dovadă sunt angajată.🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s